Brev:
Hvordan sikrer jeg nok mælk?
2. september 2008
Alder:
9 mdr.
Hvordan sikrer jeg nok mælk?
Kære Helen.
Min søn bliver 9 mdr. i denne uge. Jeg ammer tre gange i døgnet - sen nat, formiddag og aften. Men han viser ikke synderlig interesse for amningen om formiddagen, og der er i øvrigt heller ikke særlig meget mælk under denne amning. Hvordan sikrer jeg mig, at han får nok mælk? Han får ca. 1/2 dl. MME i sin øllebrød om morgenen og så får han ca. 1 dl Cultura om eftermiddagen. Jeg har prøvet at tilbyde ham sødmælk/MME i kop og flaske dog uden held. Har du nogle tips til hvordan jeg kan få ham til at drikke sødmælk?
Hvor meget mælk og væske generelt skal han have i den alder, han har? Han drikker ca. 4 dl vand om dagen.
Hilsen fra mor.